donderdag 7 juni 2012

Slapstick

Even een heel klein artikeltje.
Vandaag met school hadden alle Kunstklassers (Kiona en ik doen kunstklas. Kunstklas houdt in dat wij elke week 3 uur meer aan creatieve dingen krijgen. Nou ja, dat is de bedoeling.) een toneel workshop van een toneel club uit Arnhem. En we kregen een workshop in Slapstick. Dat hield dus in dat we een toneelstukje maakten zonder dat we erbij mochten praten. Een 'stomme' film dus, die vroeger ook bestonden. Eigenlijk leek het mij niet zo heel leuk. Maar toen we eenmaal waren begonnen kreeg iedereen de smaak te pakken en het eindresultaat was ook best leuk denk ik! Ik zal in dit weekend een review maken over wat ik van de week al met al aan foto's heb gemaakt. En daar zal ik ook laten zien hoe het resultaat was van deze leuke middag.

Slapstick = dus het maken van een toneelstukje met alleen grote gebaren en muziek zonder dat je mag praten. Het is een soort komedie waarin lichamelijke acties de hoofdrol spelen. Klassieke voorbeelden zijn de onvermijdelijke glijpartij over een bananenschil, taarten die in iemands gezicht worden gegooid, mensen die een langwerpig voorwerp dragen en bij het draaien er iemand mee tegen het hoofd stoten. Denk maar aan Mister Bean, of Charlie Chaplin. Dat zijn een van de grote voorbeelden.

Liefs, Muriël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten