vrijdag 1 juni 2012

DIY Broekje bleken? Vest bleken?

Ik las net iets in een tijdschrift, en ik dacht gelijk WAUW. Dat moet ik aan jullie mededelen. Je eigen broek/vestje bleken zodat het een andere kleur krijgt. Ik dacht dat dit soort dingen alleen leuk zouden staan als je het bij je haar zou doen (net als hieronder)
Maar integendeel zelfs, je kan zelf je eigen broek zo maken. Let wel op en zorg ervoor dat je niet knoeit met wat ik nu ga uitleggen want dan zou je meer dingen kunnen veranderen en dat zou zonde zijn!

Neem een emmer en doe daar wat bleekmiddel en water in, lees wel altijd de gebruiksvoorwaarden van je bleekmiddel! Anders dan zou het nog eens grandioos mis kunnen gaan.

Wat wil je bleken? Is het een mouw? (Of je korte broekje?) Trek handschoenen aan en dop de mouw in het bleekbater, zorg ervoor dat je steeds wat minder dan dat je wil bleken in de emmer stopt, anders bleekt het meer dan dat jij wil. Hoe langer je de mouw in het water laat, hoe bleker hij wordt.

Als je item genoeg gebleekt is, haal je hem eruit en wring je er de restjes water eruit. Daarna was je het item op 30 graden in de wasmachine.

Als ik jullie was mochten jullie dit gaan proberen, is het handig dat je begint met een oud kledingstuk. Het zou eventueel de eerste keer mis kunnen gaan dus let daar zeker op!

Uiteindelijk zou het er ongeveer zo uit moeten zien:


Heb jij het al geprobeerd? en hoe ging het? Kiona gaat het uitproberen met een short! Binnenkort kunnen jullie hier wat van zien op ttd

Heel veel succes als je het gaan uitproberen!
Liefs, Muriël

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het zelf geprobeerd met een shortje, en ik moet zeggen vind het best mooi geworden! :)

    Hou alleen niet zo van de lange broeken die gebleekt zijn.. vind een soort ombre effect bij het shortje leuk maar anders word het te haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja klopt. Ikzelf vind het effect ook inderdaad mooier bij een shortje. Als het bij een lange broek gebeurd dan moet het wel echt perfect gelukt zijn anders vind ik het al snel niet heel leuk meer.

    BeantwoordenVerwijderen