vrijdag 15 juni 2012

Muriël's lijst

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?
België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje (Tenerife), Tsjechië, Noorwegen, Maleisië, Canada, Zuid-Afrika, Indonesië (Java en Bali), Zwitserland en dat waren ze voor zo ver ik weet! Ik hoop eigenlijk nog heeeeeel veel te zien!

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

Ik wil onwijs graag naar Australië en Nieuw Zeeland (samen). Het liefst zou ik morgen al vertrekken maar helaas heb ik daar het geld niet voor en ik zit nog even aan mijn school gebonden.. Maar echt, daar ga ik echt echt echt nog heen! Daarbuiten zou ik ook graag naar Suriname/Brazilië willen omdat dat weer hele andere culturen zijn. En dat wil ik ook echt nog een keer meemaken.

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)
Een vakantie moet voor mij vooral niet eentonig zijn. Ik vind het leuk om een week lang op het strand te liggen en bruin te worden, maar ik wil dan ook een aantal dagen tripjes hebben naar culturele dingen. Maar op vakantie MOET ik gewoon altijd even shoppen. Dat MOET, haha. Dus eigenlijk een mix van veel dingen.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?
Dat wordt dan Zuid-Afrika. Ik ben daar heen geweest toen ik wat jonger was en ik kan me niet alles meer herinneren. Wel heb ik onthouden dat ik naar voren werd gehaald en dat ik samen met die afrikanen en mijn vader natuurlijk, op trommels mee mocht slaan. En als kind vond ik dat een geweldige ervaring. Maar ook omdat de meeste mensen ontzettend aardig tegen je zijn. (O, en ik moet nog een aap terug pakken! Want die aap hee, die heeft mijn broodje kaas gejat. En dat vond ik toen niet heel leuk...) Hahaha

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?
Haha, nou laten we zeggen dat ik net ben aangenomen bij de Albert Heijn en ik neem aan dat dit niet in mijn contract zit? HAHA
Met wie ga je meestal op reis?
Met mijn ouders en mijn zusje. En soms gaan we met vrienden. Ik mag helaas nog niet alleen op vakantie als 15 jarige. Maar als ik straks klaar ben met school ben ik van plan een tijdje te reizen. (Oi, dat wordt dus nu al sparen?!) En dan zou ik dit graag met 1,2 of 3 vriendinnen willen doen.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)
Zit Channing Tatum in dat paket? Haha nee grapje. Ik wil heel graag met mijn vriendinnen weg. Of met mijn nicht.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?
Aangezien ik best zonder telefoon kan leven valt die af. Kiona laten we lekker thuis natuurlijk. (Joking lieve schat haha) maar ik denk dat ik het niet zou kunnen overleven zonder fatsoenlijk brood en water.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?
Jup! Met Carnaval ben ik eigenlijk altijd ergens in Nederland te vinden. Ik heb eigenlijk alle provincies al gezien.

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?
Sowieso een attractie park. Ik vind een dierentuin 1 of 2 keer leuk. Maar daar blijft het dan ook bij..
Eigenlijk ben ik geen fan van achtbanen, maar een attractiepark vind ik persoonlijk wel veel leuker.

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?
Ik ben niet zo'n kou liefhebber. Dus doen mij maar heerlijk de zon!

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?
Ik denk Indonesië. Het was zo gaaf om daar te zijn. Alle mensen zijn ontzettend aardig tegen je, en ik voelde me voor 3 weken een prinses. 
Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?
Hmm dan moet ik even diep terug graven. Eerlijk gezegd heb ik geen idee!

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?
In de zomer ga ik naar Frankrijk toe en naar Engeland (de Olympische spelen. En let op volgers.. Daar komt een super groot verslag over! Dat kan ik jullie wel vertellen!)
Waar zou je nooit op vakantie gaan?
Kiona zei Frankrijk. En nu vind haar niet meer aardig. -- Nee grapje. Maar ik hou van Frankrijk dus tja.
Ik zou niet zo snel naar IJsland gaan. Mij niet gezien hoor! Veel te koud. Net als de Noordpool haha.

En dit waren ook mijn antwoorden. Als jullie deze vragen nou ook leuk vinden, neem gerust over!
Voor sommige, al een hele fijne vakantie!

Liefs, Muriël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten