zondag 1 juli 2012

Vakantiebestemming 1:

En ja hoor. Mijn ouders hebben de vakantie ook vol gepland dus als het goed is ga ik me de hele zomer vermaken! Dit keer ga ik 2 keer weg.. En ik wilde jullie wat vertellen over mijn eerste reis.
We are going to.. France!
Mijn ouders zijn al vanaf ik geboren ben (en veel eerder) gek op het land Frankrijk. Laatst hoorde ik dat iemand dacht dat mijn ouders oorspronkelijk Fransen waren. Best grappig eigenlijk! Maar Frankrijk is ook eigenlijk mijn tweede thuis. Zo voelt het eigenlijk. Ik heb niet zo'n groot probleem met de taal. Natuurlijk spreek ik het zelf jammer genoeg niet vloeiend, maar ik kan me prima redden. Maar gewoon als ik daar zit, wil ik daar eigenlijk niet weg? Alhoewel ik voor geen goud Nederland zou willen verlaten.
Maar ook dit jaar gaan we naar Frankrijk toe en ik heb er onwijs veel zin in!
De streek waar we zullen zitten is de Languedoc.
De Languedoc ligt in het zuiden van Frankrijk en grenst voor een deel aan de middellandse zee en voor een deel aan Spanje. Als het goed is zal het weer dus prima zijn. Tenminste, dat is te hopen! Op het kaartje hierboven is dat te zien. Voor zover ik weet zitten we meer in het puntje van deze provincie. We zullen niet ontzettend dicht bij het strand zitten, maar een dag er naar toe zal er zeker wel in zitten.
Zelf ben ik volgens mij al een keer eerder in dit gebied geweest. Maar veel kan ik me er niet meer van herinneren.
Een ding is wel zeker, ik heb er zin in en ik weet zeker dat het een leuke vakantie zal worden!
En hoe zit het met jullie plannen?
De volgende keer zal ik jullie meer vertellen over mijn tweede reis.

Liefs, Muriël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten