donderdag 26 juli 2012

Summer '12


Zou het dan toch nog? Zomer in Nederland? JAAAA! Er is zon, en veeeel heeeeel veeel zon. :)

niemand had dit volgensmij nog aanzien komen, en ik dus ook niet na al die regen en regen en regen en regen... Ik zit in zeeland misschien wist je het al hahah, en als het hier warm is kan ik naar het strand heuj.
Dus ik gister naar het strand, en bakken en bakken. We gingen om halfzeven pas weg. Ik er vanuit gaande dat ik niet verbrand was, nee want ik had me toch goed ingesmeerd? Kuch, ik ben zo roood als een tomaat op mijn rug en álles doet pijn als ik daarmee ergens tegen aan kom auch.

what to do when you're sunburned?

- Smeer je in met zonnebrand! doe het regelmatig , want met zonnebrand wordt je ook bruin.
- Aftersun smeren, het is belangrijk dat je na het zonnen je altijd insmeert met aftersun. Zo behoud je zo lang mogelijk je bruine kleurtje en zal het rode sneller wegtrekken.
-  Komkommer, komkommer heeft een verkoelende werking en geeft dus een hoop rust, dus ga lekker liggen en laat iemand je beplakken met schijfjes komkommer! hahah.
- Meng 1 kop magere melk met 4 koppen water en voeg hier wat ijsblokjes aan toe. Pas gedurende 15 tot 20 minuten kompressen toe (doop je handdoek in het drapje en leg dit op je verbrandde huid) en herhaal dit om de 2 tot 4 uur.
- pers een citroen uit op je huid en was het na 5 minuten weer af.

wistjedat:

Het is een fabeltje dat een hogere beschermingsfactor je beter beschermd tegen de uv-stralen. Of je nu factor 6 of factor 50 gebruikt, je bent even goed beschermd tegen de zon. Maar hoe hoger de factor is, hoe langer je bent beschermd! Je kunt met een simpel sommetje uitrekenen hoe lang je beschermd bent tegen de zon. Vermenigvuldig de spf factor met 20. Dit is het aantal minuten dat je beschermd bent tegen de zon. Gebruik je bijvoorbeeld spf factor 25, dan bereken je het aantal minuten dat je beschermd bent als volgt: 25 x 20 = 500 minuten bescherming. 500 / 60 = 8,3 uur bescherming. Maar onthoud wel dat dit rekensommetje uitgaat van de ideale situatie. Geen aanraking met water, geen druppeltje zweet en geen wrijving met kleding of handdoeken. Hierdoor ben je dus meestal minder dan 8 uur beschermd met een factor 25.

bron: http://www.leerwiki.nl/Verbrand_door_de_zon._Wat_nu


wie zich brand moet op de blaren zitten nietwaar?

Happy summerrrr

kioooonaaa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten