donderdag 12 juli 2012

Vakantie verhalen

Hoi hoi!Zoals ik jullie al had laten weten zit ik nu heerlijk in Frankrijk van de zon te genieten en daarom zal ik jullie een aantal dingen vertellen die ik gedaan heb de afgelopen week.

Stad Montpellier:
Samen met mijn ouders en zusje ben ik 1 dag naar de stad Montpellier geweest. Een onwijs grote en culturele studentenstad, waar je ook onwijs goed kan shoppen haha! Ik heb me weer behoorlijk huisgehouden is de kledingwinkels en ik ben niet met lege handen thuisgekomen.
Voor dat ik kon shoppen wilden mijn ouders eerst wat culturele dingen doen, dus hebben we een treintochtje (zo'n mini treintje) door de stad een rondleiding gehad langs de belangrijkste gebouwen van de stad. Best leuk om te zien alhoewel ik zelf meer oog had voor de winkels en de mensen... haha. Na deze rondleiding besloten mijn ouders om naar een GEWELDIG schildersmuseum te gaan waar ik me absoluut heb geamuseerd... 1,5 uur lang.. NOT. Ik vind het prima om mee te gaan maar eigenlijk vind ik het ongelofelijk saai....
Na dit museum hebben we geluncht in een resteurantje en daarna was het SHOPTIJD! Na de vakantie zal ik jullie een groot shopblog geven met ALLES wat ik in Frankrijk heb gekocht!

Liefde voor...:
Weten jullie waar ik ook achter ben gekomen?
Ik val op mannen in uniform hahahahaha. Nee echt ik meen het wel en ook weer niet. Ik heb hier een aantal leuke jongens gespot ( jaja ik ben vrijgezel. Al heeeeeeel lang.. dus het mag) en laten we zeggen dat een deel bij de gendarmarie zat (politie) en een jongen bij de marine..
Muriël, droom verder!

Franse provinciale markten:
Hier in frankrijk is het ook leuk (vooral in het wat zuidelijke deel waar ik nu zit) om de plaatselijk markten te bezoeken. Als heeft het stadje waar je zit maar 1500 inwoners, er staan maar liefst 60 marktkraampjes, dus vervelen doe je je echt niet!
Ik heb al wat rondgekeken en ik ben van plan om de eerst volgende keer de jumpsuit te komen waar ik mijn blik op heb geworpen en wat beauty spullen. Dus hier zullen jullie nog meer van zien!

Carcassonne, de stad binnen de muren:
Ik weet niet of jullie deze stad kennen? Carcassonne is een stadje dat in een ontzettend groot kasteel is gebouwd. Dus rondom de winkelstraatjes en leuke restaurantjes zijn de kasteelmuren gebouwd. De straten zijn smal maar gezellig ingericht met verschillende souvenierswinkeltjes en heel erg veel gezellig restaurantjes. Deze stad is echt een toeristentrekker. Het is daar nooit echt stil.
Ik ben er deze vakantie voor de 2e keer geweest en het is toch super gezellig om daar weer rond te lopen. Ik heb alleen niks gekocht. Dat komt eigenlijk omdat carcassonne ver weg ligt van waar wij verblijven, en als ik souveniertjes wil hebben kan ik die beter uit de streek kopen waar we nu zijn. Carcassonne ligt namelijk in de minervois en wij zitten in de Languedoc.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om een aantal verhalen van me te lezen.
Tot de volgende keer!

Love, Muriël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten