maandag 28 mei 2012

High tea


Zoals ik jullie nog had beloofd, zou ik nog iets vertellen over een high tea middag. Wat heb je er voor nodig? Wat zijn lekkere hapjes om te eten? En natuurlijk.. de thee! Ik heb wat in mijn moeders kookboeken gezocht en op het internet naar recepten gekeken, en hieronder heb ik er een aantal gevonden!


- Sandwiches -
Benodigheden:
-Zalm/kip (ligt eraan wat je het lekkerst vind)
- speciaal sandwichbrood (te koop bij allerlei supermarkten)
- Philandelphia (smaak naar keuze)

Je smeert allereerst de philandelphia uit over het brood. (voor een lekker smaak ook op het andere brood.) Je legt het plak beleg erop en drukt met 2 stukjes brood de sandwich aan. Nu nog in kleine stukjes snijden en je eerste mini gerechtje is af. Makkelijk toch?



- Cupcakes met groene thee -
Porties: 12 
- 210 gr witte bloem 
- 1/2 theelepel zout 
- 1 theelepel bakpoeder 
- 1 eetlepel matcha groene theepoeder, of een andere smaak.
- 100g suiker 
- 1 ei 
- 75 gr boter, gesmolten 
- 250ml melk 
- 30 gr walnootstukjes (eventueel) 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten