woensdag 8 augustus 2012

Update met recept

Hello hello! Vandaag een kleine update over hoe mijn vakantie loopt en daarbuiten heb ik een klein receptje in petto!

Vorige week ben ik natuurlijk terug gekomen vanuit Londen wat ik al eerder heb geplaatst. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad en het liefst was ik langer gebleven..
Maar, een nadeel van het vele weg zijn is dat ik mijn vriendinnen al een tijd niet had gezien en maar half had gesproken.

Vandaar dat ik van de week een afspraak had met 3 vriendinnen en dat was onwijs gezellig. Ik heb van hun een nieuw 'recept' geleerd en dat wilde ik eigenlijk met jullie delen.
Je eigen gemaakte alcohol vrije mojito.

Benodigdheden:
(Voor 4 glazen)
- 1 l Sprite/7up
- 2 limoenen
- voor ieder glas 3 blaadjes mint
- 4 glazen
- 4 rietjes
- Suiker (Korreltjes suiker)
- ijsklontjes
Hoe ga je te werk?
Als aller eerste ga je de 2 limoenen door de midden snijden en deze pers je even uit op een handperser of een elektrische. Het sap verdeel je nog niet over de glazen! Wacht hier nog even mee.
Hierna vul je de vier glazen met sprite tot je iets verder over de helft bent van de glazen. Hierna doe je bij alle glazen flink wat suiker erin. (Dit kan je beter NIET voor het vullen van de glazen doen. Dat deden wij namelijk en dat zorgt voor veel uh, schuim haha.) Hierna verdeel je ook het limoen sap over de 4 glazen. De limoen zorgt voor een extra smaak. In ieder glas doe je nu een stuk of 3 á 4 mint blaadjes zodat het lekker fris wordt. Als finishing touch zou je nog wat ijsklontjes kunnen toevoegen en een rietje.

----
Verder is het vandaag de 8e en dat betekend ook mijn eerste werkdag bij de albert heijn. Ik heb er best zin in, voor zo'n eerste keer dus ik ben benieuwd!

Heel veel succes met het uitproberen van de mojito!

Liefs, Muriël


Geen opmerkingen:

Een reactie posten